måndag 6 februari 2012

Sjukstuga

Här har Lovisa fått vattkoppor nu! Väntat då hon pussade sin allra käraste kompis dagen innan det bröt ut på henne… Med andra ord är det lite besvärligt här just nu! Feber och ganska mycket prickar som klias och klias!

Idag behöver vi som tur är inte lämna huset i allafall. Thilde tog sällskap med kompisen Maya till skolan och farmor hämtar henne så då slipper vi böka in oss i bil etc. Mycket tacksamt!!

Lovisa roar sig med ipaden, hon älskar att spela på den och är man sjuk så får man låna den! Favoritspelen är Angry birds och Sunday Lawn det senare är ett spel där man klipper gräsmattan – låter kanske inte så spännande men det är fantastiskt beroendeframkallande även för mamman!

Jag har blivit förkyld så träningen som jag kom igång med i förra veckan blir vilande igen. Det är väl typiskt, tänk att det ofta är så att när man börjar komma igång med träning så blir man sjuk!

Köpte tidningen Mama här om dagen, köper den inte så ofta men den är riktigt bra ibland faktiskt. I detta nummer var det en artikel om Suzanne Sjögrens cancersjuka lilla dotter, ni vet hon på TV4 Sporten. En väldigt öppenhjärtlig intervju och fruktansvärd läsning! Jag tycker alltid att det är svårt att läsa om händelser som handlar om barn!

IMG_20120206_092556

Nellie har den senaste veckan både lärt sig att vända sig från rygg till mage och sitta utan stöd riktigt bra. Det händer så mycket med henne just nu!

IMG_20120205_084131

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det mås bättre idag!?
Jag kan inte heller läsa om sjuka barn och dylikt, det gör sååå ont i hjärtat:-(
NIna

mitt liv som jag sa...

Aha, det var du som lyckats hitta min sida! Kul och nu hittar jag till din :). Tycker som du ibland är Mama riktigt bra och ibland inte så bra. En tidning och en kopp kaffe är drömmen! Hoppas Lovisa mår bättre! Kram Jennifer