söndag 18 mars 2012

Slutammat!

Ja, nu har jag gjort det! Jag passade på en natt här för ett par dagar sedan då Lovisa inte hade kommit in till min säng ännu (vilket hon gör varje natt). Då tänkte att nu när jag inte stör någon så ska jag försöka få Nellie att somna om utan att amma! Och det GICK! Efter lite arga skrik från Nellie och “buffningar” från min sida så somnade hon! Det tog över en timme, men ändå! Sen hade jag jättesvårt att somna, låg bara och väntade på att hon skulle vakna igen, sen kom Lovisa in och låg och skruvade sig bredvid mig så jag var nog vaken tre timmar totalt. Men det var det värt! Natten därpå vaknade hon igen och låg och snackade ett tag sedan blev hon ledsen så jag buffade henne i rumpan lite och hon somnade om igen (tog en timme) och sedan sov hon till 06,40!! Rekord nästan för hon brukar annars vakna vid 05,30-06,00.

I natt har jag bara behövt att ge henne nappen två gånger, ingen vakentid alls!! Jiiiihooo! Jag ammade henne i morse och det var lite vemodigt för det var nog helt klart den absolut sista gången jag ammade henne, och ja någon överhuvudtaget! Det är ju så mysigt med den där närheten! Men det är gött att få sova också!

_MG_0731

Annars så har vi haft sjukstuga här igen, förkylningar denna gång. Både S, Lovisa och Nellie är och har varit sjuka. Nellie fick jag till och med åka in med till akuten i veckan på grund av att hon hade så pipig andning. Men nu är alla på bättringsvägen!

Inga kommentarer: