torsdag 20 augusti 2009

Inskolning


Imorgon är vi inne på femte dagen! Det har gått huuur bra som hellst och jag är så imponerad över Lovisas (och säkert hundra miljoner andra barns) fantastiska förmåga att anpassa sig och bara helt naturligt ty sig till människor de faktiskt inte känner ett dugg! Hon är väldigt oblyg vår minsta tjej. Dessutom är hon tuff och självsäker så jag förväntade mig faktiskt inget annat än att detta skulle gå bra, skillnad var det när storasyster skulle skolas in på dagis när hon var 1,5 år. Hon är motsatsen till sin lillasyster nästan, ganska blyg och försiktig - det tog tre veckor innan den inskolningen var över. Eller över och över, hon grät vid varje lämning i princip det närmaste året!
Hittills denna vecka när jag har sagt till Lovisa att jag går och "mamma kommer sen" säger hon bara "Jaaaa..." och fortsatt med det hon pysslade med! Så skönt att slippa ha den där klumpen i magen när man går därifrån som man annars har när ens barn gråter hjärtskärande!! Imorgon ska jag lämna henne för första gången direkt i tamburen och gå hem istället för att sitta i fikarummet! Hoppas att det går lika bra!! Om inte så har jag ju i allafall bara ett par minuters gångväg till dagis så jag är ju inte långt borta i allafall.

Inga kommentarer: