måndag 17 augusti 2009

Inskolning och trädgård för barnen

Idag var första dagen på dagis för Thilde sedan någon gång i juni och för Lovisa var det verkligen dag nummer 1! Allt gick jättebra, Thilde bara knatade in till sina kompisar och Lovisa tillbringade stor del av den lilla timme vi var på dagis med att bjuda Fröken på låtsas fika!


Jag och Thilde vi har en liten grej för oss på mornarna när det ska ätas frukost... Jag brukar göra en figur av sylten på hennes fil eller yoghurt, typ ett hjärta eller en blomma, gubbe etc. Detta blev naturligtvis dagens motiv!


Igår började jag göra iordning kring barnens lekstuga. Jag har tänkt att det ska bli en liten miniträdgård till tjejerna där de kan sitta och mysa, äta hallon från hallonbusken, plocka blåbär och kanske odla lite morötter. Jag gör en gång från lekstugan till platsen som jag har gjort iordning så att det ska synas att de hänger ihop. Återkommer med bilder när det är klart, nu ska vi åka och köpa jord, smultronplantor och några plattor så att vi kan göra klart och plantera lite jag och Thilde!

Inga kommentarer: