torsdag 20 augusti 2009

En liten trädgård till barnen

Jag har nu gjort i ordning lite kring barnens lekstuga så att de har fått en alldeles egen liten trädgård. I Pallkragarna har jag planterat en blåbärsplanta och där i ska vi nästa år även så lite, kanske egna morötter och sockerärtor! I anslutning till lekstugan planterade jag även ett körsbärsträd, det var Thilde som valde mellan plommon eller körsbär (jag har köpt både och) så plommonträdet ska istället planteras på andra sidan huset.
Nästa projekt är att måla om lekstugan i samma gråa nyans som knutarna på vårt hus...





Jag har gjort en gång från lekstugan till den lilla miniträdgården där jag har gjort i ordning en liten rabatt med ett litet fågelbad. Och bredvid en stor sten (som jag inte klarade av att flytta på) har jag planterat en planta med hallon så att man kan sitta på stenen och äta. Eller som Lovisa gör - bladen...


Inga kommentarer: