onsdag 6 maj 2009

Resande

Det är mycket resande nu tycker jag. Nu befinner jag och tjejerna oss i Småland igen hos mina föräldrar, imorgon åker jag till Paris med jobbet - det är därför vi har åkt ner hit så att barnen kan vara hos sin mormor och morfar när jag är borta. Jag kommer hem natten mellan söndag och måndag och på måndag åker vi hem till Borlänge igen. Tisdag morgon drar jag till Stockholm på kurs och kommer hem onsdag kväll... Hektiskt!

Det ska bli jättekul att åka till Paris, det är 13 år sedan jag var där senast! Då tillbringade jag ett halvår i Annecy ( i närheten av Chamonix) och läste franska. Stefan (ja vi var även tillsammans på den tiden!) kom och hälsade på och vi tillbringade en helg i Paris. Jättemysigt, men jag tror att vi hittade det sunkigaste hotellet i stan... ingen toalett på rummet ens och när vi skulle checka ut försökte de lura på oss en telefonräkning! Vi sprang därifrån, trodde väl att dom skulle skicka La Police på oss... ;) Det var tider det, ingen planering där inte! Det var bara att hoppa på ett tåg till Paris och leta reda på något ställe där man kunde sova för natten...

Den här gången hoppas jag att vi bor på ett något finare hotell iallafall!!

2 kommentarer:

Kricken sa...

Vet du!? Jag är SÅ imponerad av dig ur du lyckas ro runt allt;working mom, ett stort hus, 2(3!) barn, skola, resande (det tar på krafterna att dricka skumpa)...allt! Hoppas du vet att du bara kan lyfta luren och be om hjälp. Kom ihåg att jag gillar att skura, göra latte, dricka vin....
Kram Kricken

Kricken sa...

Hej igen!
Skäms att du inte unnade dig något på LV! Du skulle ha tvingat Skuggan att sälja en Festool.
Du undrade vad vi gör i helgen; jag jobbar i Valbo ch har jobbfest i Borlänge på lördag och Henrik har oxå jobbfest. Men kan vi inte planera in en helg?! Henrik säger att vi ska vara hos er så vi kan köra Rock Band :)
Kram K