söndag 17 januari 2010

Matbord


Vi har länge tänkt att köpa oss ett större matbord men inte hittat något som vi tycker har passat oss, eller jo det har vi väl men då har bara bordet kostat typ 10 000 kr som det här bordet från Mio till exempel.

Nu har min käre sambo kommit på att han istället ska bygga ett själv så kan man i stället lägga lite pengar på några sköna stolar. MEN då kom vi till frågan vad ska vi ha för bordsskiva? Bordsbenen kommer att vara tillverkade i fyrkantsprofil (dvs stål). Först tänkte vi att vi ska ha en träskiva som är lackad i högblank vit, men vi funderar också på betong... Vi har nämligen eventuella planer på att byta till betongbänkskivor i köket. Vad tror ni?




4 kommentarer:

Jenny sa...

Hm betong, ja det är snyggt i rätt miljö som med allting annat. Jag tror betong kan kännas lite nytt och roligt!

Kram Jenny

Jenny sa...

Ps Jag kom på att jag lämnade min adress per automatik här så så värst hemlig är den inte haha. Mest google som jag passar mig för. Ds

Vårt liv sa...

Jag tyckerni ska satsa på en träskiva. Betong är visserligen snyggt, men väldigt tungt och inte så tåligt för fläckar även om man behandlar skivan. Och lackerade material är mer hett än betong... om ni inte är inne på Scabby Chic förstås :)

Kram Mia

Malin sa...

Ja det blir en träskiva som vi vitlackar, billigast också!